De klant wilde een platform waar ondernemers een deal kunnen plaatsen, om zo hun product of event onder de aandacht te brengen. Na enkele minder succesvolle pogingen met andere webdevelopment partijen, kwam Paul uiteindelijk bij Blauwwwdruk terecht.
In de eerste plaats hebben we onderzocht of het mogelijk was om de reeds door anderen geschreven code te herschrijven. Dit bleek helaas meer werk dan van vooraf aan beginnen.
Samen met de opdrachtgever hebben we vervolgens een uitgebreid plan opgesteld met meerdere opties. Hieruit kwam een MVP aanpak naar voren, waarbij we zo snel mogelijk toe zouden werken naar een platform dat in de basis doet wat het moet doen; Fundeals verkopen.
Na enkele virtuele scrum sessies met Paul hebben we een prioriteitenlijst opgesteld met technische specificaties en user stories, waarbij we in eerste instantie de focus hebben gelegd op de belangrijkste functionele eisen.
Met ons Agile aanpak konden we door onze wekelijks iteraties nieuwe features opleveren aan de opdrachtgever. Daarbij behielden we de flexibiliteit om tijdig bij de sturen naar behoefte van de (veranderende) wensen van Paul.
Zo evolueerde het platform tot wat het nu is. Een deal platform dat aan de wensen van de opdrachtgever voldoet, zonder dat het budget overschreden werd.
Er is een marketing campagne gestart om het nieuwe dealplatform onder de aandacht te brengen. Inmiddels hebben enkele tientallen ondernemers zich aangemeld voor het platform en hun aantal is nog steeds groeiende. Ook de eerste deals zijn inmiddels verkocht, waardoor het platform zijn waarde bewijst.
Blauwwwdruk verzorgt ondertussen de webhosting en verricht WordPress onderhoud aan de website, zoals het proactief updaten van de WordPress core en het bijwerken van plugins. Hierdoor heeft Paul hier geen omkijken naar en kan hij zich focussen op het verkopen van deals.
5.0 / 5